La primera








Francament
m'hagués agradat molt més
que hagués estat primavera
i que la primera
fóra aquella nina rossa,
prima i pigarda
que cada tarda
pujava amb mi al tramvia
quan el jorn s'endormia.

Francament
m'hagués agradat molt més
que el teu cos fart
de deu duros i el llit a part,
però això va com va
i en aquell temps no em van deixar triar
i no em sap greu
ni em fa vergonya
que fos en la teva pica
el meu bateig d'estimar.

Vares ser honrada i sincera
i la primera
de segona mà.

Però, francament
m'hagués agradat molt més
que aquell catre, una pallera
on la primera
s'hagués deixat dur amb vergonya,
entre mentides
i un xic de "conya",
i anar fent, sense pressa,
regalimant tendresa.

Francament
m'hagués agradat molt més
que fer d'aprenent
quan a la porta espera una altra gent,
sentint l'olor
d'un altre que va jeure abans que jo
i no em sap greu
ni em fa vergonya.

Ets part de la meva història
i per això et puc dibuixar
desitjant baixar bandera.
Ai, la primera
de segona mà.

Francament
m'hagués agradat molt més
que hagués estat primavera
i fos la primera
la continuació d'aquelles
històries verdes,
romanços tendres,
que el germà gran mentia
assegut a la voravia.

Francament
m'hagués agradat molt més.
Benevolent
li agraden verges a l'adolescent,
però, com vostè,
es menja el que troba pel carrer.


Joan Manuel Serrat

Comentarios

Anónimo ha dicho que…
Bon día y feliz votación.
modes amestoy ha dicho que…
preciosas las flores y las canciones que hablan de ellas.
Un abrazo
Poesía como un arma ha dicho que…
Mucho se pierde en el camino; no de lo ibérico a lo austral, sino de esa musical lengua a la que yo uso, algo menos cromática.
Igual me gusta.

Un saludo.


juan
Osselin ha dicho que…
Hola:

Yo ya llevo más de 500 rosas creo. En mi pueblo han ganado los míos (Iniciativa-Verds)
Por lo visto en el resto no escarmientan .Veo que si Rajoy , Acebes y Matas , mataran a su propia madre en la calle sus seguidores los seguirían votando. No entiendo como se puede seguir votando a corruptos declarados como Fabra en Castellón.
No lo entiendo de verdad.
Anónimo ha dicho que…
Bona nit, meme. Una forta abraçada.
Meme ha dicho que…
Raúl...desde la resaca
Un petó
Meme

amigo Modes y Juan:

Si nuestro amigo Osselin podría traducir la canción de Serrat, se lo agracecería de corazón.

Aquí os dejo el comienzo...

"honestamente me hubiera gustado muchísimo más que fuera primavera
y que la primera
hubiera sido aquella chiquilla rubia
delgada y espigada
que cada tarde
subía conmigo al tranvía
cuando la jornada se endormecía (atardecer)"

Un abrazo para los
Meme

Osselín

¡Enhorabuena! para tí y los tuyos y éstas más de 500 rosas.

Un petó y como ves...te he impuesto tarea..

Meme

Diosa

Un molt fort petó
Meme

Entradas populares de este blog

MARE VULL SER PESCADOR

Oda a la bella desnuda

La puerta